środa, 14 listopada 2018

Usta - wszystko co powinno się wiedzieć

Cześć kochani! Jak tam wam mija kolejny tydzień? Dni mijają Wam pracowicie czy może leniuchujecie?

Dziś chciałabym przyjść do Was z wpisem dotyczących ust. Wiadomo każda kobieta kocha mieć zadbane i przeważnie pomalowane usta. Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi dowiecie się jak prawidłowo  aplikować kosmetyki do ust, jak dobrać odpowiednie kolory, rodzaje wszelkich produktów do ust i wiele wiele innych.

1. Poszukaj perfekcyjnego odcienia 

Naturalny kolor ust:          Odcień szminki: 

*Usta blade         * Beż , *Piaskowy róż, *Jasny koral, *Blady róż, *Jasna czerwień

*Średni kolor       *Brąz, *Różany, *Różowy, *Pomarańczowy, *Ciepła czerwień

*Ciemne usta      *Brąz, *Głęboka czerwień, *Śliwka, *Głęboka czekolada, *Jagodowy

*Usta zróżnicowane                  *Czekoladowy, *Jeżynowy, *Ciemna śliwka, *Ciemne winogrono

Rodzaje i przykłady kosmetyków:

  Produkty matowe- Są gęste i posiadają największą trwałość. Zawierają mniej wilgoci niż inne produkty dlatego silnie przylegają do skóry przy tym szybko nie blakną. Nie są odpowiednie do malowania bardzo suchych ust.





































  Produkty półmatowe- mniej suche niż matowe, nie utrzymują się długo. Najlepiej sprawdzają się w przypadku suchych, pomarszczonych ust.



Kolory przejrzyste- łatwe w użyciu, prześwituje przez nie naturalna barwa ust.



































Szminki w pisaku- zapewniają długo utrzymujący się nasycony pigmentem kolor.



































Produkty płynne- chronią usta dzięki nawilżającej recepturze. Zwykle zawierają filtry przeciwsłoneczne.



Balsamy- zabarwione bądź przezroczyste preparaty sprawiające, że usta stają się miękkie i nawilżone.



Błyszczyki w sztyfcie- jest to połączenie błyszczyka i szminki. Nawilżają skórę ust.                                 




Błyszczyki- zapewniają nawilżenie, ochronę i połysk ust. Dzięki ich składowi usta wydają się pełniejsze.



Grube kredki do ust- mają podwójne zastosowanie- podkreślają kontur ust i wypełniają je matowym kolorem. Długo się utrzymują niestety wysuszają też usta. 



Konturówki do ust- zaznaczają kontur ust i sprawiają, że szminka dłużej się utrzymuje ( gdy pokryjemy konturówką całe usta). 





Aplikacja koloru na usta: 

1. Wybierz kolor i bezpośrednio z tubki bądź pędzelkiem do szminki nałóż go na usta. 



2.Zacznij od jednego kącika ust, rozprowadzając kolor na całych ustach.


3.Utrzymuj kolor wewnątrz naturalnego konturu ust. Użyj pędzelka by dokładnie wypełnić powierzchnię warg.




4.Kontynuuj aplikację w stronę drugiego kącika ust.




5.Wypełnij środek dolnej wargi i wszystkie ewentualnie pominięte miejsca. Zaciśnij usta by wyrównać kolor.












Rozwiązywanie problemów: Kolor ust: 

Przy bladych ustach:
-Używaj pastelowych odcieni,
-Nakładaj kolory z umiarem

Bardzo ciemne usta:
-Najlepiej wyglądają po zastosowaniu głębokich, nasyconych odcieni

Jeśli usta mają nierówne zabarwienie:
 -Wzmocnić lub zamaskować naturalny odcień ust- jaśniejszy kolor wydobędzie bledszy kolor ust lub ciemniejszy, głęboki kolor pogłębi usta. W celu wyrównania kolorytu sięgnij po ciemniejszą szminkę jako bazę wyrównującą, a później nałóż wybrany odcień na całe usta.

                               Aplikacja Kredki do ust: 




1. Wybierz idealny kolor do koloru twoich ust bądź stosowanej szminki, zacznij od obrysowania górnej wargi.



2.Poprowadź linię przez całą powierzchnię górnej wargi.



3.Obrysuj kontur dolnej wargi.


4.Zarysuj linię dolnej wargi.


5.Konturówką wypełnij pominięte miejsca i rozetrzyj kosmetyk. Na koniec pomaluj usta dopasowaną szminką.


Co zrobić żeby kolor długo się utrzymywał? 

*Używaj konturówki, której odcień idealnie pasuje do naturalnego koloru ust. Obrysuj kontur, a później wypełnij środek, sprawi to, że szminka jest trwalsza i utrzymuje się na miejscu.

*Na warstwę szminki nałóż warstwę kredki, by wytworzyć woskową barierę.

*Palcami wetrzeć szminkę w skórę warg, sprawi to naturalną i trwałą powłokę koloru.

*Wklep odrobinę pudru lub różu na wierzch szminki da to efekt utrwalenia.

                      Aplikacja błyszczyka do ust:




1.Nałóż błyszczyk pędzelkiem lub bezpośrednio z opakowania na wargi.



2.Pędzelkiem bądź aplikatorem nanieś kosmetyk na środek ust.



3.Nałóż błyszczyk na dolną i górną wargę.


4.Wytrzyj kąciki ust.


5.Efekt końcowy usta bardziej pełniejsze i nawilżone.


I to by było wszystko na temat ust. Mam nadzieję, że wpis Wam się podobał i może dowiedziałyście się z niego coś ciekawego :) 

A wy jak i czym najczęściej palujecie usta? Macie ulubione produkty? Chętnie poznam wasze zdanie ;) 


66 komentarzy:

  1. Świetny tekst - bardzo pomocny. :) Osobiście uwielbiam wyraziste usta ale u siebie stawiam na naturalne i delikatne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam czerwoną szminkę w pisaku i potwierdzam trwałość, naprawdę długo trzyma się na ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny post! ja osobiście rzadko maluję usta i naprawdę nie miałam pojęcia, że jest tyle rzeczy dla mnie szminka to szminka i błyszczyk o i balsam haha
    eerie-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam malować usta bi kilka z tych pomadek mam w swoich zbiorach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo często maluję usta i zdecydowanie najlepsze są dla mnie pomadki w płynie, a odcień to już zależy typowo od dnia lub makijażu jaki akurat wykonałam. Natomiast teraz w okresie jesienno - zimowym moje usta wymagają szczególnej opieki i dlatego kupiłam dziś pięknie pachnący jeżynami i ma naprawdę świetne działanie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo Zima pora roku w której moje usta potrzebują ratunku. Znam to Pozdrawiam 😊

      Usuń
  6. Bardzo dobre informacje. Ja rzadko maluję usta, wolę delikatne odcienie, jednak te, które przedstawiłaś, bardzo fajnie wyglądają na ustach.

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW! Bardzo czasochłonny wpis! :) Widać, że się napracowałaś. Za to efekt końcowy idealny. Bardzo nam pomogłaś, a tą pierwszą pomadkę matową same mamy i uwielbiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! Cieszę się, że wpis przypadł Ci do gustu ;)

      Usuń
  8. Świetnie wygląda, przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej lubię matowe pomadki. Świetny poradnik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja najczęściej sięgam do kolory nude lub róże :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się ta pierwsza matowa pomadka kochana, rewelacja takie własnie jak lubię:)
    I o matko ile tych błyszczyków masz :) Strasznie dużo, no ale kobietka musi mieć:)
    Pozdrawiam:*
    https://lifestyleworldblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne kolory pomadek, jak uwielbiam matowe pomadki z golden rose.
    Ciekawie napisany wpis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy post.
    Moją uwagę zwróciły kolory pomadek. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście o wszystkim wiedziałam, ale spodobał mi się kolor kredki Golden Rose :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja lubię najbardziej maty na ustach

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post. Od jakiegoś czasu jestem zakochana w matowych pomadkach/błyszczykach, ale niestety usta stały się bardziej wysuszone niż wcześniej. Poza tym uwielbiam błyszczyki ! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam matowe pomadki i mam ich chyba milion ;p

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo obszerny post. Wszystko dobrze pokazane. Świetne te pomadki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis. :)
    Ja ostatnio z matów przeniosłam się na "nawilżacze" i błyszczyki. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja ostatnio jestem zakochana w macie. Zwłaszcza tym z dobrym pigmentem oraz trwałością. Lubię te co stygną na mat oraz te już zmatowione. Kocham głównie pomadki od Lovely :)
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. wpadłaś na świetny pomysł by zrobić post o ustach i produktach odpowiednich do danego typu ust :) ja od 2 lat kocham się w matach :) szczególnie odcieniach nude :)
    pozdrawiam cieplusieńko <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak ja kocham malować usta! Naprawdę super wpis :)/ Aż sama chyba zainteresuje się niektórymi pomadkami.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Najlepsze są pomadki nawilżające usta, zwłaszcza zimową porą - to zbawienie na pękające wargi. A przy okazji dawka energetycznego koloru, który dopełni makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszy odcień najbardziej przypadł mi do gustu. Lubię takie delikatne a zarazem widoczne odcienie. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja uwielbiam brązowy odcień nude, używam go praktycznie od gimnazjum! W końcu został moją jedyną szminką :) A padło na Mac - Velvet Teddy <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam konturówki do ust. Mam małe usta, więc lubię je podkreślić. Na swoich ustach najbardziej lubię kolorki nude, brązy, ale również czerwienie i fiolety :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że lubisz takie kolory szczególnie fiolety mało kto sięga po takie kolory :)

      Usuń
  27. Znam nie które produkty. Na ustach lubię stonowane kolory ale również te odważne.
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Co jak co, ale mam fioła na punkcie produktów do ust - nie ograniczam się do jednego rodzaju, uwielbiam zarówno matowe jak i nabłyszczające formuły :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to widzę podobnie jak ja! Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  30. O jejku może dziwnie to zabrzmi, ale ja nawet nie wiem jaki mam kolor ust... Znaczy się, zawsze myślałam, że każdy ma mniej więcej taki sam kolor haha. Ja zawsze lubię używać nudesiaków albo bardzo ciemnych kolorów :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę no nie powiem dziwna sprawa :D Rozumiem 😊

      Usuń
  31. Świetny bardzo obszerny wpis, moze być naprawdę pomocny ;)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajnie wszystko opisane i zaprezentowane ❤

    OdpowiedzUsuń
  33. Super przewodnik po szminkach! Ja najlepiej czuje się w spalonych czerwieniach i brzoskwiniach:)

    OdpowiedzUsuń
  34. To prawda fajnie jest dobrać odcień szminki do koloru ust oraz całej oprawy twarzy i naszego kolorytu. Ja uwielbiam matowe szminki za ich trwałość niestety bardzo wysuszaja usta! :c buziaki! 😘

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja używam raczej wyłącznie szminki, czasem błyszczyka lub pomadki ochronnej.

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam pomadki matowe i konturowki do ust ostatnio zakupiłam dwie pomadki w rossmanie. Zapraszam do siebie
    https://mocrecenzji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajne porównanie. Znalazłam już kilka idealnych produktów dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny wpis. Bardzo pomocny. Dziś chyba skoczę , kupić gdzieś nowa pomadkę lub błyszczyk;)

    OdpowiedzUsuń